נקודת איזון
בלוג על כלכלת המשפחה

איך לצלוח את חג הפסח בשלום – 12 טיפים, לפני, תוך כדי ואחרי – חלק ג' ואחרון בסדרה

אהבת מה שקראת?

ניתן להירשם כאן ולקבל עדכון בכל פעם שעולה תוכן חדש באתר
(בערך פעם בחודש):

עקבו אחרי בפייסבוק:

פוסטים קודמים:

איך השפיעה הקורונה על כלכלת המשפחה?
האם אנחנו במשבר כלכלי או באופורית פוסט-קורונה?

איך זה שלמרות הקורונה והאבטלה הגבוהה, למרות הדיבורים בתקשורת על תהום כלכלית, מקומות הבילוי, מלאים עד אפס מקום? איך אפשר להסביר את הפער בין המציאות הכלכלית לאופוריה ברחוב?

להמשך קריאה »

מה לעשות עם הבונוס השנתי?

בונוס הוא הזדמנות. הזדמנות לסגור הלוואות, להתחיל לחסוך לשעת חירום, להגדיל את החיסכון הפנסיוני, או לבנות השקעה מניבה. למרות שרוב האנשים בוחרים לנצל אותו להנאות

להמשך קריאה »
 מאת: יעל ענבר וענת צלניקר

 

סוף סוף הגיע "אחרי החג"!
אחרי ההוצאות הגדולות, הארוחות הגדולות והמחוייבויות המשפחתיות.
רגע לפני שחוזרים לשגרת היום יום, קחו לכם כמה דקות וקראו איך לחזור למסגרת המוכרת של אורח חיים בריא וכלכלת משפחה מאוזנת.
כתבה שלישית ואחרונה בסדרה.

בכתבות הקודמות דיברנו על חשיבות הגבולות  והתכנון בשמירה על תקציב מאוזן ותזונה נכונה.
עכשיו, כשאנחנו רגע אחרי החג, איך מתחילים בשינוי?
כל שינוי גדול מתחיל בצעד קטן, ממש כמו כמו אוניה, ששינוי הנתיב שלה במעלה אחת, יכול להיות ההבדל בין להגיע להודו או להגיע לאמריקה. 
 
ארבעה טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה אחרי פסח:
  • אחרי החופשה, שבה אכלתם הרבה ובצורה לא סדירה, כדאי לתת לקיבה שהתרגלה לקבל הרבה אוכל, לחזור לעצמה לאט לאט. אל תתחילו "דיאטת כסאח" שכוללת חסה ומים בלבד, אלא הפחיתו בהדרגה את הכמויות עד שתחזרו לכמויות שהייתם רגילים לאכול לפני החג. כדאי להתחיל את הארוחה בסלט ירקות או ירקות מאודים, שגם משביעים וגם נותנים אנרגיה.
  • תווי השי שקיבלתם לחג יכולים לשמש להוצאות שוטפות כמו קניות בסופר, אבל אפשר גם להשתמש בהם כדי לפנק את עצמכם בדברים שאתם נמנעים לקנות בדרך כלל – מצעים חדשים, כלי בית או ביגוד לקראת הקיץ. שימו לב לאותיות הקטנות על תווי השי. חלק מהמקומות מכבדים אותם רק בחלק מהערך האמיתי שלהם, בחלק מהמקומות לא ניתן לממש את התווים במבצעים, ועוד מגבלות. תכנון מראש מה לקנות ואיפה, יאפשר ניצול מיטבי של מתנות החג.
  • חזרו לפעילות גופנית בהדרגה – אם לא עשיתם פעילות גופנית כמעט במהלך החג, אל תתחילו אימונים בעצימות גבוהה, אלא תנו לגוף להתרגל מחדש. שלבו אימוני כוח, שמזרזים את חילוף החומרים, ועוזרים לבנות מסת שריר על חשבון השומן.
  • חשבו מסלול מחדש – ההוצאות היו גבוהות ממה שצפיתם? חרגתם מהתקציב שתכננתם? התכנסו עוד היום לתקציב הרגיל וכללו בו שני מרכיבים נוספים – סכום חודשי לכיסוי החובות שנצברו בחג וסכום נוסף כהיערכות לחופשת הקיץ שנמצאת מעבר לפינה.
חזרה לשגרה בצעדים קטנים תעזור גם לנפש ולמחשבות לקלוט שהחופשה נגמרה, שהיה כייף, אבל עכשיו צריך לחזור לעבוד עד החופשה הבאה.
פרגנו לעצמכם על כל הצלחה, ואל תתייאשו אם המשקל לא מראה את המספר המוכר מלפני החופשה תוך יום יומיים, או אם חשבון הבנק נצבע באדום. 
קביעת יעדים, תכנון מראש והצבת גבולות יביאו אתכם ליעדכם.
הורדת כבר את מדריך הטיפים שלנו? לחצי כאן והמדריך יחכה לך בתיבה
בקרו אותנו בדף הפייסבוק 
רוצה לדעת עוד?
ב-1.5.2015 תתקיים סדנת "בעושר ובכושר" בתל אביב – איך לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא והתנהלות כלכלית נכונה במשפחה, מתוך מחשבה על ההווה ועל העתיד, עם טיפים יישומיים, שאיתם אפשר לצאת לדרך כבר באותו יום.
לפרטים והרשמה: 050-7899937 ענת
 
 
מי אנחנו?
יעל ענבר, מאמנת להרזיה ותזונה נכונה, בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת נשים בתהליך ממוקד מטרות, להרזיה ואימוץ אורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא.
 
ענת צלניקר, חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה. בתהליך קצר טווח וממוקד תוצאות, בונה תכנית כלכלית למשפחות בשלבי החיים השונים הולדת ילד, גירושין, נישואין, פרק ב' ושינוי קריירה, ומאפשרת למקסם את הפוטנציאל הכלכלי, לחיות בביטחון כלכלי ולהגיע להישגים כלכליים.
אהבת את הפוסט? יש לך מה להוסיף או להעיר? אשמח לתגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קניות חכמות בחג הרווקים הסיני ובבלאק פריידי

ארבעה גוונים של פיתוי

כבר כמה ימים אני מתלבטת מה לכתוב על החודש הזה, חודש נובמבר, שהפך לחודש ההנחות השנתי, שמצד אחד מעודד צרכנות וקניות עודפות,

מדריך לניהול תקציב משפחתי

מלא/י את הפרטים והמדריך יישלח אליך במייל